Back in aus - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lisa en Anne - WaarBenJij.nu Back in aus - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lisa en Anne - WaarBenJij.nu

Back in aus

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Lisa en Anne

22 April 2017 | Australië, Melbourne

Hee allemaal,

In de laatste blog sloten we af met de vlucht naar Melbourne dus zal ik daar beginnen. We zijn nu dus weer in het zelfde land als in ons blog. We komen dus alweer dichtbij.

We kwammen om 10 uur in de avond aan in Melbourne naar snel onze tassen opgehaald te hebben gingen we opzoek naar vervoer naar de stad om zo snel mogelijk bij ons hostel te komen want we waren kapot. Uiteindelijk de skybus gevonden en die gaf aan dat ze vlak bij het hostel kwammen. Wij in de bus en bij de eerste stop even vragen aan de bus chauffeur. Die zij daar komen we niet in de buurt maar als ik jullie was zou ik er hier uit gaan en dan een taxi nemen. Dat gedaan en gelukkig bleek het niet heel veel te zijn. We hebben toen snel ons bed opgezocht en zijn snel in slaap gevallen. Het was een lange dag.

De volgende dag zouden we Melbourne nog gaan verkennen. We waren hier al wel geweest maar er waren nog wel wat dingen die we wouden zien. De zon scheen dus dat was erg lekker. Eerst zijn we naar een hele grote markt geweest, Victoria market. Erg leuk om lekker rond te struinen en alles te bekijken.
In de middag hadden we afgesproken met 2 jongens die we in NZ hebben ontmoet en van wie we wisten dat die ook in Melbourne waren. We hebben gezellig door de stad gelopen en de crown bekeken. Dit is een gigantisch casino/hotel. Na nog een drankje met de jongens te hebben gedaan was het tijd om afscheid te nemen en was het voor ons tijd om de auto op te halen. Na een treinreis van ruim een uur waren we bij onze auto. Jeahh. Zo fijn om de auto terug te hebben en overal heen kunnen waar je wil. We hadden bedacht dat we vanavond de stad nog uit wouden anders moesten we door het ochtend verkeer rijden en dat is erg druk dus snel in de auto gestapt en vertrokken. Net iets na de stad een gratis camping opgezocht en de bedden in de auto gemaakt en slapen maar.

De volgende dag begonnen we met de great ocean road. Na 2 maanden daar te hebben gewerkt werd het nu toch echt tijd om het zelf maar eens te gaan rijden. Die dag zijn we lekker gaan rijden en gestopt in de stadjes en daar een rondje gelopen. Uiteindelijk ook nog lekker een tijd in onze bikini op het strand gelegen om toch maar even een kleurtje te krijgen. Na een lekker rustig dagje aangekomen op een leuke camping waar we de zee konden horen. Het was alleen jammer dat het weer omsloeg en het begon te waaien en te regenen. Die nacht sliepen we namelijk in de tent en dit was niet normaal koud.

Na een beroerde nacht dus maar weer optijd vertrokken die volgende dag en de route vervolgen. Na in het volgende stadje een lekkere warme chocomel en koffie te hebben gedronken konden we er tegen aan voor vandaag. Er stond namelijk op de planning om langs te gaan bij ons werk en hier een paar dagen verblijven. (Die paar dagen is uiteindelijk een week geworden). Het voelde namelijk meteen als thuis komen en het was erg gezellig. De meiden die ons hadden vervangen hadden 2 vrienden op bezoek en de meiden zaten nu zelf ook in hun laatste weekend dus waren er ook nog 2 nieuwe meiden. Dit betekende inclusief met ons 8 nederlanders. We hebben dan ook het hele weekend regen gehad.

Het was super gezellig maar erg druk. Vrijdagavond hadden we het afscheidsfeestje van de meiden en dit was super gezellig. Ook heel leuk om de locals weer te zien en iedereen wou natuurlijk weten hoe we het in nz hebben gehad.

Maandag zijn we naar de stad gegaan want we hadden nieuwe banden nodig om te auto en Lisa moest naar de tandarts want die dacht dat ze en gaatje had. Bij de tandarts aangekomen bleek en niks aan de hand en werd ze gewoon weer weg gestuurd.

In de avond kreeg ik een berichtje van 3 mensen die we in nz hadden ontmoet dat ze de great ocean road aan het doen waren en bleek dat ze vlak bij zijn dus gezellig met hun afgesproken voor de volgende dag. Met zijn 5 zijn we naar de watervallen in de buurt geweest.

De volgende dag stond uiteindelijk een bezoekje aan de vuurtoren op de planning. Niet zo ver de plek waar we gewerkt hadden was een vuurtoren en dit scheen heen mooi te zijn. Vanaf het moment dat we begonnen met werken zeiden we dat we er heen zouden gaan maar het was er nog steeds niet van gekomen. Maar die dag zijn we dan echt geweest. Achteraf was het niet zo bijzonder. Het leuke was wel dat je echt naar binnen kon en vanaf boven een heel mooi uitzicht had.

Zo als ik al zei zijn we uiteindelijk een week gebeleven. De andere meiden en jongens zijn eerder weg gegaan waardoor wij ook nog wat tijd met Kayla, brant en Audrey hadden om bij te kletsen. En die donderdag was dan echt de tijd om afscheid te nemen. Dit viel ons beide toch wel zwaar. We hebben zo'n super tijd gehad over daar en we zijn heel close geworden met de mensen dus hier zijn wel een paar traantjes gevallen.

Die rest van de dag hebben we de great ocean road afgemaakt en lekker de toerist uitgehangen door overal te stoppen en te kijken. Dit stuk van de great ocean road zijn veel rotsformaties in de zee en dit kan er soms heel spectaculair uitzien.

De volgende dag bedacht we ons dat we eigenlijk de registratie van onze auto moeten verlengen voordat we verder gaan. In Australië staat je auto geregistreerd in een van de staten en omdat in Sydney onze auto hebben gekocht is dat new south wales. Maat die betekend ook dat je de verlenging in die staat moet regelen. Omdat we dat moment in Victoria waren en dat onder new south wales licht waren we niet heel ver van new south wales af. (Lees 400 km). Dus na een lang ritje eindelijk aangekomen bij het kantoor waar het geregeld moet worden bleek dat we onze auto eerst moeten laten keuren bij een garage. Na een tijdje rond bellen konden we de volgende dag bij een terecht. Daar waar we erg blij mee want de meeste konden pas na 3 of 4 dagen. Dus maar een camping opgezocht. Het jammere is dat het in avond om half 7 al donker is en dan de muggen komen. Hierdoor kan je niet zo veel te doen in de avond en dus is het vaak een boek lezen of film kijken.

De volgende dag naar de garage en bleek dat hij iets moest repareren voordat hij hem goed kan keuren maar daar had hij die dag geen tijd meer voor dus moesten we wachten tot maandag. Het was toen zaterdag. Lekker dan moesten we dus het hele weekend wachten in een dorpje waar eigenlijk niks te doen was. Dus zijn we zaterdag maar naar het zwembad gegaan. Omdat we op gratis campings staan en daar geen douche is moeten we soms opzoek naar plekken waar we kunnen douchen. In dit geval was het het zwembad. Daarnaast moesten we dus ook opzoek naar plekken om onze afwas te doen. Zo staan we vaak in openbare wc met onze afwas of in de wc van een tankstation.

Toen we zaterdagavond aan het eten waren sloeg er weer ineens om en begon het ontzettend te waaien en te regenen. Het jammere was dat we die avond weer hadden besloten om in de tent te slapen dus we weer een heerlijke nacht hadden gehad. Tot nu toe brengt de tent ons niet veel geluk dus is in de auto slapen misschien toch een beter idee.

Zondag was het erg koud en hebben we besloten om gezellig naar de bioscoop te gaan. De keuze om in de auto te slapen was die dag erg snel gemaakt want het was verschrikkelijk koud. We hebben dan ook in de auto gekookt en gegeten.

Maandag bij de garage aangekomen bleek het ruim 2 uur te gaan duren dus hebben we 2 uur lang in een restaurant gezeten te wachten. Terug bij de garage bleek en een probleem te zijn om dat ze iets niet los kregen en dat het dus nog langer zou duren en hij niet zeker wist of hij het die dag wel af zou krijgen. Dit was echt even een domper we waren zo klaar met het wachten en wouden graag weer op pad. Na nog 2 uur wachten had hij het gerepareerd en was de auto dus goedgekeurd en konden we hem opnieuw registreren. Uiteindelijk 1000 dollar lichter maar de auto mag weer een half jaartje mee. Die 1000 dollar was niet alleen voor het repareren maar ook een verplichte verzekering en de registratie zelf. De reparatie was zelfs nog het goedkoopste.

Nu konden we dan eindelijk onze reis vervolgen en ging onze tour dan echt beginnen. Maar dan komt in de volgende blog.

Liefs Anne & Lisa