Nieuw Zeeland 3 - Reisverslag uit Waiouru, Nieuw Zeeland van Lisa en Anne - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland 3 - Reisverslag uit Waiouru, Nieuw Zeeland van Lisa en Anne - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland 3

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Lisa en Anne

19 April 2017 | Nieuw Zeeland, Waiouru

Hee allemaal.

We lopen nog steeds achter dus hier nog een blog over Nieuw Zeeland. De laatste keer waren we in Frans Jozef. De volgende plaats was Wanaka. Een schitterende stadje aan een heel groot meer. In de winter schijnt dit een heel mooi ski resort te zijn. Na een bus tocht die vrij lang was maar wel met schitterende tussen stops. Zo stopen we die dag bij de Mirror lakes. Dat was echt een prachtige ochtend omdat de zon al lekker scheen maar ook nog veel dauw op de grond was wat heel mooi schitterende door de zon. Bij het meer kon je de weerspiegeling van de bergen in de verte zien (mount cook en mount Tasman). En omdat het zo'n mooie ochtend was zag dit er spectaculair uit. Na onze tocht door te hebben gezet uiteindelijk in Wandkaarten aangekomen hadden we een boot cruise over het meer. Een mooie kans om het meer te zien en gezellig met de andere een drankje te drinken. In de avond nog een paar drankjes gedaan in de kroeg maar toch optijd naar bed.

De volgende dag stond Queenstown op de planning. We keken hier erg naar uit want we hadden gehoord dat dit een erg leuke stad is. En dat klopt zeker. Wat een fijne plek was dit. De stad zelf was eigenlijk veel kleiner dan verwacht en er waren geen hoge gebouwen en aan een meer. Het voelde heel gemoedelijk aan en het had veel leuke plekken en tentjes en veel mensen en het was mooi weer. Toen we aan kwammen zijn we meteen met een groepje een ferg burger gaan eten. Dit is de bekendste hamburgers van NZ en die moesten we dan ook even proberen. Hij smaakte heerlijk. In de avond nog een paar drankjes in de kroeg maar we waren weer erg verstandig en zijn optijd gaan slapen. De wekker voor de volgende dag stond vroeg en de volgende dag was Sint Patrick's Day dus zouden we vast genoeg gaan drinken.

De reden dat de wekker de volgende dag zo vroeg stond was omdat we gingen bungy jumpen. Op de planning stond de hoogste jump van NZ. Van 134 meter hoog naar beneden springen. Toen we wakker werden super veel zin in. Lisa was wel erg zenuwachtig maar bij mij viel het alles mee. Toen ik uiteindelijk op het platform stond om te springen was ik wel zenuwachtig. Dit kwam ook omdat er 2 mensen voor mij zouden springen en de eerste niet eens in de buurt van het platform wou komen en de andere heel lang duurde voordat hij uiteindelijk sprong. De mensen van de bungy willen je namelijk niet duwen dus je moet echt zelf springen. Maar ik sprong meteen en het voelde zo goed. Het is eigenlijk niet te beschrijven hoe het voelt maar owh wat voelde het goed. Ik had mijn camera om mijn arm heen getapt wat een super grappig filmpje heeft opgeleverd. Jammer genoeg sprong Lisa meteen naar mij dus hadden we niet de tijd om de camera om te wisselen. Als je moet springen telt een man af tot 3 en dan Moet je springen. Lisa die wou zo van de sprong af zijn dat ze al sprong bij 1. Maar halverwege bedenkt ze zich en wil ze eigenlijk weer omhoog maar dat gaat niet meer. Dat ziet er erg hilarisch uit. Maar we hebben allebei gesprongen en we vonden het super.

Na de sprong terug naar het hostel ons op frissen en bij de rest van de groep voegen die al gezellig in het park met een drankje zaten. Het was super mooi weer deze dag en een perfecte dag dus om met een drankje in het park te zitten. We zaten met een hele grote groep met allemaal mensen van de kiwi bus wat het super gezellig maakte. In de avond met zijn alle de kroeg in en de dag goed afgesloten.

De volgende dag was alleen iets minder leuk om wakker te worden en te weten dat we naar de bus moeten. Vandaag stond Milford sound op de planning. Vanaf daar zouden we dan ook beginnen aan de trip door de diep South van NZ. De rit naar Milford was heel erg lang en ik heb dus ook veel geslapen. Het was wel erg mooi om te zien omdat je tussen de rosten heen reed en op veel van de toppen nog sneeuw kon zien. Schitterend stukje NZ. We moesten ook door een tunnel heen rijden die door niks werd ondersteund. Het heeft 7 mensen 4 jaar geduurd om de tunnel de maken en het is dus ook maar breed genoeg voor 1 auto en er zit een hoogte verschil van 100 meter tussen het begin en het eind. Wat super leuk was aan deze trip was dat we een bus chauffeur hadden die al een heel tijd voor kiwi reist en die Milford sound een van zijn mooiste plekken in nz vind en dus super veel te vertellen had.
In Milford sound zelf hadden we een boottocht. Het is eigenlijk meer een Ford dan een sound en schitterend om te zien. We hebben zelfs een dolfijn zien zwemmen voor de boot. Over de rosten liepen allemaal kleine watervallen. Deze watervallen zijn er alleen als het geregend heeft en zijn aan het einde van de dag dan ook weer verdwenen.

Vanaf Milford sound gingen we opweg naar Invercargill. Omdat dit een extra optie was om te doen met de kiwi bus waren er maar een 10 mensen die dit deden dus werden we halverwege de terug weg met deze mensen op een andere bus gezet opweg naar Invercargill. De meest zuidelijke stad waar wij heen zouden gaan in nz. We kwamen hier laat in de avond aan en er was echt helemaal niks te doen daar dus optijd ons bed in.

De volgende dag gingen we opweg naar Dunedin. Onderweg zijn we bij veel plekken gestopt en hebben we veel sealive gezien. Zo hebben we pinguïn, zeehonden en dolfijnen gezien. Verder was het weer een lange dag en hebben we niet super mooie natuur gezien.
In Dunedin hebben we gezellig een potje pool gespeeld met de mensen van de bus.

De volgende dag vertrok te bus pas tegen de middag dus hadden we de ochtend nog in Dunedin te besteden. We hadden gehoord dat er een chocolade fabriek zat dus wouden we daar wel heen. Met wat andere mensen gingen we daar heen. We hadden een rondleiding in de fabriek maar dit viel erg tegen. We hebben eigenlijk niks van de achtergrond fabriek gezien en de chocolade die ze maken stopen ze een vulling in van marshmallows. Dit maakt het super zoet en eigenlijk helemaal niet lekker. We kregen wel veel gratis chocolade maar allemaal met marshmallows er in. Ik snap niet dat mensen dat lekker kunnen vinden.

Uiteindelijk in de bus maakte we nog een stop bij de steilste straat in de wereld. We zijn hem ophoog gelopen en hij was zeker erg stijl. Maar we kunnen nu zeggen dat we de steilste straat hebben beklommen.
Vanuit dundin gingen we weer terug naar Queentown waar we nog 2 nachten zouden blijven.

In Queenstown hebben we niet heel veel gedaan deze 2 dagen een beetje rond gelopen en in de avonden uit geweest. Queenstown is de uitgaans stad van NZ.

De volgende plaats was lake Tekapo. Weer een heel mooie plaatje aan een meer. Alleen het punt was dat we erg vermoeiend waren van onze tijd in Queenstown en van het constant onderweg zijn en nieuwe dingen zien dat we hier lekker een film hebben gekeken en een rustig avondje hebben gehad.

Vanaf lake Tekapo gingen we opweg naar onze laatste stad van NZ, Christchurch. Dit was dan ook onze laatste trip met de kiwi bus. Onderweg hebben nog galgje gespeeld op de voorruit van de bus. Aan het einde dus afscheid genomen van de bus en de leukste chauffeur die we tijdens onze trip hadden gehad, Diesel.

Gelukkig was onze trip in nz nog niet helemaal aan zijn einde want we hadden nog een paar dagen in Christchurch te besteden. Jammer genoeg hadden we eigenlijk in 1 middag alles hier al gezien en was er niet veel te beleven. Waar we wel erg van opkeken was dat je nog zo veel ziet van de aardbeving die ze in 2010 hebben gehad. Je zag nog veel gebouwen die in gestort waren en dat ze heel veel dingen aan het bouwen en verbouwen waren. Zo was bijvoorbeeld het de winkelstraat nog allemaal in zeecontainer omdat ze de nieuwe straat nog aan het bouwen waren.

Een van de reden dat we zo veel tijd in Christchurch hadden was omdat we de de plek waar Rory stage heeft gelopen wouden bezoeken. Nadat we uitgezocht hadden waar het was en hoe we der het beste konden komen besloten we om een auto te huren. Alles geregeld komen we de volgende ochtend aan bij de auto gehuurd bleek dat we een vertaling van ons rijbewijs nodig hadden om de auto te kunnen huren en ging het hele feest dus niet door. Hadden we nog een extra dag om niks te doen in Christchurch. Uiteindelijk hebben we hier veel films gekeken en kunnen uitrusten van de afgelopen 5 weken in nz.
De laatste avond zijn we nog gezellig samen met Carly uit eten geweest. Dit was de enige die nu nog over was van onze bus en we hebben vanaf het begin met haar gereisd dus goed afscheid genomen.

De volgende dag moesten we midden in de nacht opstaan om naar het vliegveld te gaan. We hadden een vlucht om 7 uur in de ochtend. Dit was onze vlucht naar Auckland want vanaf daar vlogen we terug naar Melbourne. We zouden eigenlijk met de kiwi bus naar Auckland terug reizen maar we kwamen er halverwege onze trip achter dat we een foutje hadden gemaakt met het boeken van de vlucht. Toen we alles boekte was de planning om 6 weken naar NZ te gaan. We hadden alleen niet zo goed geteld en hadden onze terug reis na 5 weken al geboekt. Hierdoor hadden we een week minder en om met de bus van Christchurch naar Auckland te gaan heb je 4 dagen nodig dus was vliegen sneller en hadden we wat meer dagen over om ergens langer te blijven. Het ding nu was dat we om 8 uur in de ochtend in Auckland aankwamen en pas om 7 uur in de avond naar Melbourne zouden vliegen. Dit was dus een hele nuttige dag vliegveld hangen maar uiteindelijk ging het sneller dan gehad en zaten we voordat we het door hadden alweer in het vliegtuig om naar Melbourne.

Alles bij elkaar hebben we een super tijd gehad in Nieuw Zeeland en had ik dit voor geen goud willen missen. Wat een prachtig land en wat een super leuke mensen hebben we ontmoet.

Liefs Anne & Lisa