Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Lisa en Anne - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Lisa en Anne - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Lisa en Anne

04 Maart 2017 | Nieuw Zeeland, Taupo

We zijn alweer bijna twee weken in Nieuw Zeeland en hebben al zo veel gedaan en gezien. Het voelt dan ook dat we hier alweer veel langer zijn dan twee weken. Het land is fantastisch en we genieten heel erg.

We zijn de eerste twee nachten in Auckland gebleven. We hebben de stad een beetje verkend en zijn naar de skytower gegaan. We hadden op de 220 meter hoge toren een schitterend uitzicht over de stad. Na deze twee nachten zijn we begonnen aan de bus reis. We reizen met kiwi experience door Nieuw Zeeland. Dit is een organisatie die een vaste bus route volgt maar je kan zelf bepalen hoelang je ergens blijf en ze bieden veel activiteiten aan. De eerste trip die we hebben gedaan was naar de Bay of island in het noorden van Nieuw Zeeland. Dit was een prachtige plek waar we heerlijk aan het strand konden liggen en proberen een beetje bruin te worden. Onze kleurtje is na twee maanden werken toch een beetje verdwenen. De tweede dag zijn we naar cape reigna geweest. Dit is het noordelijkste punt van Nieuw Zeeland en ook de plek waar de Tasman sea en de Pasific ocean bij elkaar komen. Die dag hebben we ook aan sandboarding gedaan. Dit was heel vet om te doen. Je gaat met ongeveer 60 km per uur van een zandduin af.

Na twee nachten gingen we weer terug naar Auckland waar we nu een nacht beleven. We zijn toen met wat mensen die ook met kiwi reizen wezen stappen. Veel mensen blijven even lang op plekken waardoor je vaak met dezelfde mensen in de bus en op de plaatsen bent. Dit maakt het erg gezellig en hebben we al veel mensen leren kennen.

De volgende dag gingen we op naar hot water beach. Dit is een strand waar je een kuil kan graven en er stroomt dan warm water is. Soms kan het water zo warm zijn dat je niet eens in staat ben om er in te zitten. We hebben een tijdje gechilt in een kuil en toen was het tijd om te gaan kanoën op de Pasific ocean. We hadden beide nog nooit op een zee gekanood dus dat was een uitdaging. Het was super vet om te doen. Heel anders dan op een rivier. We zijn toen naar cathedral cave gegaan. Dit is een van de bekendste cave in Nieuw Zeeland.

De volgende plaats waar we naar toe gingen was Waitomo. Dit is een plaats waar ontzettend veel grotten zijn. Wij hebben dan een uitstapje gemaakt naar de grotten. We gingen raften in de grotten. Dit was heel vet om te doen. Super tof om op een band door de grotten heen te gaan. In deze grotten zijn ook heel veel glowwormen. Dit zijn een soort wormen die licht geven in het donker. Hierdoor lijkt het net alsof er heel veel sterren waren in de grot. Dit was alweer een super vete ervaring.

De dag daarop gingen we op weg naar rotorura. Dit is een plaatje wat bekend staan om zijn geisers. Onderweg daarna toe zijn we eerst nog lang Hobbiton geweest. De movie set van Lord of the rings en the Hobbiton. Dit was erg leuk om te zien. Het zag er heel mooi uit en was leuk om te horen hoeveel dingen ze hebben gedaan om het zo echt mogelijk te laten lijken in de film. Na de filmset gingen we door naar rotorura. Die nacht zouden we overnachten in een maori village dus gingen we meteen daar heen. Dit was weer een bijzondere ervaring om te doen. Ze hebben ons heel veel verteld over hun cultuur en rituelen. We kregen een heel welkoms ceremonie en daarna lieten ze ons dingen zien zoals de hakka. We kregen ook nog een diner die ze op hun eigen manier hebben klaar gemaakt. Na afloop hebben we nog een drankje gedaan in de huttubes en heerlijk geslapen. We sliepen in een origineel maori huis dus dat was wel vet. Na het ontbijt de volgende dag gingen we weer terug naar rotorura waar we nog een nacht zouden verblijven.

Die dag hebben we een wandeling gemaakt in het redwood Forrest wat er super mooi uitzag. Vanaf een van de lookout punten hadden we weer een super uitzicht over de stad en de geisers.
In de avond zijn we weer met een deel van de groep aan het stappen geweest. Het is super gezellig nu we elkaar beter leren kennen en met de meeste van de groep blijven we de komende tijd ook nog wel samen.

De volgende plek waar we naar toe gingen was Taupo. Onderweg daar naar toe zijn we nog gestopt bij de haka falls. Dit is een van de bekendste watervallen en zag er super helder blauw uit. Vanaf daar gingen we verder naar Taupo. Dit is een stadje aan lake Taupo. Het grootste meer van Nieuw Zeeland. De dag van aankomst hebben we een beetje rond gelopen en zijn we optijd naar bed gegaan. We hadden een beetje last van de korte nacht en de volgende dag moesten we er heel vroeg uit.

De volgende dag gingen we namelijk de tangariro alphine crossing doen. Dit is een van de populairste hike in Nieuw Zeeland en is 19,4 km lang. We werden om 5.30 in de ochtend opgehaald dus het was een erg vroege ochtend. Na 1,5 uur rijden waren we op het start punt en zijn we begonnen. Het was een schitterende hike met waanzinnige uitzichten maar op sommige momenten ook behoorlijk zwaar. Uiteindelijk hebben we het in 6,5 gedaan en waren we super trots. De bus rit terug waren we kapot en hebben we ook lekker geslapen en terug in het hostel zijn we na een heerlijke douche dan ook ons bed ingedoken. In de avond ben ik een welverdiend drankje gaan drinken. Lisa was niet helemaal lekker dus die is lekker in bed blijven liggen.

Nu zijn we op weg naar river valley. We hadden verwacht dat we verschrikkelijk spierpijn zouden hebben maar dat valt allemaal erg mee.

Zo als jullie kunnen lezen genieten we erg van onze tijd in Nieuw Zeeland. Het is super leuk om met de bus te reizen maar we merken wel dat het een stuk vermoeiender is dan reizen met de eigenaar auto. We moeten vaak vroeg opstaan en lange stukken in de bus zitten.

Liefs Lisa & Anne

• 04 Maart 2017 - 10:43

Sandra Ruiter:

Jullie genieten echt, en zien wel heel veel. Tof dat jullie dit mee mogen maken.
    Liefs van ons.

• 04 Maart 2017 - 13:41

Yvonne:

Mooi verslag meiden, je kan wel zien dat jullie overal voor open staan, het avontuur, de belevenissen, andere back-packers, alles willen doen en mee maken. Prachtig. Goed bezig, veel plezier en groetjes van ons.
    Liefs Yvon