De eerste week - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisa en Anne - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisa en Anne - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Lisa en Anne

29 November 2016 | Australië, Sydney

Lieve allemaal.

Op deze blog gaan Lisa en ik onze avonturen in Australië en Nieuw-Zeeland bijhouden. We gaan proberen zo vaak mogelijk iets met jullie te delen maar onze excuses alvast als dit soms niet lukt.
We zijn nu alweer een week weg en we genieten volop en hebben al heel veel gezien en gedaan. Zo begon onze reis op maandag 21 november op Schiphol. Hier hebben we afscheid genomen van allemaal lieve mensen die ons gingen uitzwaaien en ging het voor ons echt beginnen. Omdat wij met een groepsreis van Australian Backpackers die kant op gaan zijn we met een groep van 15 mensen richting Australië vertrokken. Onze eerste vlucht was een vlucht van 12 uur naar Bangkok. Dit was dan ook meteen onze langste vlucht. In Bangkok hadden we een korte overstap en gingen we vrij snel door naar Taipei. Hier hadden we een lange tussenstop en ook een hotelkamer tot ons beschiking. Hier hebben we even een half uurtje slaap gepakt en een douche en zijn toen de stad ingegaan met de hele groep. We hebben bij een lokaal tentje wat gegeten en nog een beetje rond gelopen. Jammer genoeg regende het best wel hard dus hadden we niet veel zin om nog langer buiten te lopen dus zijn we terug gegaan naar het hotel.
Uiteindelijk zijn we weer richting het vliegveld gegaan en begonnen we aan onze laatste vlucht richting Sydney, deze ging 9 uur duren.
Woensdag kwamen we dan eindelijk aan in Sydney en werden we opgewacht door mensen van Australian Backpackers. Na eens stop voor een foto bij het opera house zijn we door gereden naar het hostel waar we een korte meeting hadden en hebben we een rondje door de stad gelopen. Ons hostel ligt in Colleroy, net buiten Sydney en aan de zee. In de avond hadden we een welkomst BBQ en zijn we op tijd naar bed gegaan. We waren komt van de lange reis van 36 uur.
De eerste nacht was erg onwennig en we waren rond half 5 al wakker. Dit komt omdat we nog moeten wennen aan het tijd verschil en het heeft dus wat tijd nodig voordat we in dit ritme zitten. De eerste echte dag hier was een regel dag. We zijn met de hele groep naar het centrum van Sydney gegaan. Als eerste gingen we naar de bank om een rekening te openen. Bij de bank waren ze echt vriendelijk en hebben ze ons echt super geholpen. We merken het wel vaker dat ze hier heel vriendelijk zijn en je heel goed geholpen wordt door iedereen. Verder hadden we nog een korte uitleg over het belastingsysteem en hebben we heerlijk geluncht in het park. In de middag hebben we nog wat belangrijke dingen geregeld en hebben we boodschappen gedaan want in de avond moesten we zelf voor ons eten regelen. We hadden met de hele groep afgesproken om met elkaar te eten en de meiden zouden vanavond koken. We hadden lekker pasta gemaakt en daarna met de hele groep gezeten en nog wat gedronken. We zijn weer op tijd naar bed gegaan want we waren helemaal kapot van alle indrukken en de jetlag.
Vrijdag gingen we surfen we moesten al om 6 uur ons bed uit maar we waren alweer voor de wekker wakker. Dit zijn wij allebei totaal niet gewend maar voor vandaag was het niet zo verkeerd. We zouden met 2 bussen worden opgehaald maar 1 van de bussen had pech onderweg gekregen en dit betekende dat 4 mensen niet mee konden vandaag. Er is toen bedacht dat die 4 mensen met het openbaarvervoer die kant op moesten maar dan moesten we wel meteen weg. Doordat Lisa en ik al op tijd klaar waren zijn wij mee gegaan. Het openbaarvervoer is hier echt super geregeld en je heb net zo als bij ons een soort van ov-chipkaart waar je geld op zet. Na een reis van bijna 2 uur waren we aangekomen bij het strand waar we gingen surfen. Het surfen was echt super leuk. We hadden super weer want het was heel zonnig maar er stond ook een goed windje waardoor er mooie golven waar. Dit maakte het meteen ook moeilijker voor de beginners omdat het soms iets te heftige golven waren. Ik, Anne, vond het erg moeilijk om te gaan staan en het is mij dus niet zo vaak gelukt. Bij Lisa ging het beter en die heeft een paar keer goed gestaan alleen had ze dan niet altijd heel veel vaart. Het was echt een super leuke dag. Het sfeertje en de hele dag in de zee met het zonnetje er bij was echt super. We hebben jammer genoeg wel allebei ons gezicht een beetje verbrand dus zijn nu al lekker aan het vervelen. In de avond waren we weer helemaal kapot en zijn weer op tijd ons bed ingegaan.
Zaterdag zijn we naar de Blue Mountains geweest. Dit is een gebergte dat om Sydney heeft ligt en dat ongeveer net zo groot als België is. Is principe lijkt het niet echt op een berg want het is vrij vlak aan de boven kant. Het is meer te vergelijken met de grand canyon. We hebben hier heel lang door heen gelopen en op allemaal uitkijkpunten gestaan. Het was echt een super mooi stukje natuur maar uiteindelijk nog een best zware wandeling. We zijn een heel stuk naar beneden gegaan maar dit betekende dat we ook alles weer omhoog moesten. We hebben ook nog op een uitkijkpunt gestaan waar geen hek omheen zag dit was heel indrukwekkend om te zien omdat je echt recht de afgrond in kijk.
We zijn die dag ook nog in een dierentuin geweest waar we met kangoeroes en koalas op de foto konden. Terug in het hostel hebben we met de hele groep pizza gegeten en daarna uit geweest in de stad. Dit was echt heel erg gezellig en lagen dan ook laat in ons bed. Jammer genoeg moesten we er weer op tijd uit omdat we vandaag een city walk op et programma stond. Dit was dan ook de eerste keer dat we niet voor de wakker waren. We zijn deze dag naar het opera house geweest en hebben deze van dichtbij bekeken. Van dichtbij is het niet echt een mooi gebouw. Het bestaat uit allemaal kleine tegeltjes die behoorlijk geen zijn uitgeslagen. Verder zijn we nog gaan lunchen in de botanical gardens en verder rond gelopen in de stad. Uiteindelijk met de hele groep nog ergens gegeten en dat was het einde van de groepsreis en moeten we het zelf regelen. Zondag avond hebben we wel nog gezellig met de groep wat gedronken in het hostel.
Lisa en ik hebben nog 3 dagen bijgeboekt in het hostel zodat we de tijd hebben om te kijken naar een auto en wat verder onze plannen worden. Gister hebben we een auto gekocht. Dit is een Holdon Commondore. Vandaag vertrekken we richting Griffon, z´n 600 kilometer van Sydney af, om daar werk te gaan zoeken. Dit zijn een paar andere van de groep ook van plan en kunnen we dus met elkaar die kant op gaan.
Wij genieten volop en laten snel weer iets van ons horen!

Liefs Lisa & Anne

• 29 November 2016 - 22:38

Sandra:

Leuk meiden, blijf genieten.

• 02 December 2016 - 18:48

Margriet Koomen:

Mag ik ook jullie mooie reis verslagen per mail ontvangen? Groetjes margriet