Oostkust 2 - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Lisa en Anne - WaarBenJij.nu Oostkust 2 - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Lisa en Anne - WaarBenJij.nu

Oostkust 2

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Lisa en Anne

25 Mei 2017 | Australië, Brisbane

Hee allemaal,

Sinds we de laatste blog hebben geplaatst en nu hebben we alweer veel te veel leuke en mooie dingen gedaan. Soms is het niet te begrijpen hoeveel we zien en doen hier. We zijn ook bijna iedere dag om een nieuwe plaats.

De laatste blog sloot ik af met dat we aankwamen in Townsville I'm naar magnetic island te gaan, dus dan zal ik daar maar weer beginnen.

We zijn 4 dagen op magnetic island geweest. Een klein maar heel mooi eiland met veel mooie strandjes. De eerste dag gingen we lekker bij het zwembad in de zon liggen en kwamen we al snel aan de praat met een Nederlands meisje. We hebben toen besloten om de volgende dag samen met haar een auto te huren en het eiland te gaan verkennen. We hadden een jeep met opendak gehuurd en dat was erg tof. We konden nu bij alle strandjes komen en hebben lekker rondgereden. In de avond wouden we nog de zonsondergang gaan bekijken maar jammer genoeg was er net een grote wolk voor de zon dus die was niet zo spectaculair. De volgende ochtend hadden we de auto ook nog dus maar even wat gaan drinken in een ander dorpje en nog een strandje bezoeken. De rest van de dag maar weer aan het zwembad liggen. Het was namelijk prachtig weer en we wouden wel eens goed bruin worden. Dit is dan ook gelukt we waren zelfs een klein beetje verband maar gelukkig trok dat bruin weg.
De volgende dag was de laatste dag op het eiland we hadden eigenlijk nog gepland om lekker op het strand te gaan liggen maar toen we wakker werden zagen we al dat dat er niet in zat. Het was bewolkt en hebben we dus maar vrij snel de ferry terug genomen naar Townsville.

In Townsville hadden we afgesproken met Joep en Cheyenne. Wij zijn met hun samen naar Australië gereisd en waren nu toevallig in de zelfde stad. We hebben eigenlijk de hele dag en avond elkaar bijgepraat en was dan ook erg gezellig ondanks dat het de hele dag heeft geregend.

De dag erna stond een reis naar Airlie beach op de planning. Dit was een trio van 3,5 uur dus goed te doen. Airlie beach is de plaats die 7 weken geleden door de cycloon Debby is geraakt. Jammer genoeg kan je dit erg goed nog zien. Veel dingen zijn gesloten of kapot. Het strand ligt vol met stenen en veel bomen liggen plat.
De volgende dag hadden we een zeiltrip over de White Sundays gepland staan en moesten we ons vroeg bij de boot melden. Dit zou een trip van 2 dagen worden en we hadden er super veel zin in. We hadden erg veel geluk met het weer deze 2 dagen want we hadden een lekker zonnetje. De crew van de boot gaf aan dat ze sinds de cycloon nog niet zulk goed weer hadden gehad. De eerste dag zijn we op een paar plekken gestopt en konden we snorkelen en kayakken. Het snorkelen viel een beetje tegen want het reef was hier erg aangetast maar evengoed was het een super gezellige dag. We hadden een boot met 24 andere mensen en in de avond gezellig een borrel met elkaar gedronken. In de avond zwommen er ook nog haaien langs de boot. Ze waren niet echt groot en ook niet gevaarlijk maar toch het waren haaien. Na een korte nacht op de boot gingen we de volgende dag naar White Havenbeach. Dit is het bekende strand van de White Sundays. We hadden nog niet zulk wit zand en blauw water gezien. Echt schitterend. Na het bezoek aan het strand gingen we alweer terug varen naar de haven. Onderweg terug hadden we nog dolfijnen gespot.
Die avond hadden we een afterparty met de mensen van de boot gepland staan dus gingen we nog gezellig de kroeg in met elkaar.

De volgende plek waar we heen zouden gaan was 1770. Hier hadden we afgesproken met 2 jongens van onze trip in nieuw Zeeland. We hebben gezellig de hele dag met hun rondgehangen en gezellig samen gegeten. Erg gezellig om hun verhalen te horen omdat hun naar boven reizen en wij naar beneden moeten wij alles nog zien was hun al gedaan hebben.

Vanuit 1770 zijn we rustig aan naar beneden naar Noosa gereisd. Onderweg hebben we niet echt veel bijzonders gezien of meegemaakt. In Noosa aangekomen hadden we jammer genoeg de hele dag regen dus was het film kijken in bed. We verbleven hier in een hostel dus hadden zomaar weer eens een bed.
De volgende dag was het begin van onze trip naar Fraser island. Dit is het grootste zand eiland van Australië. We gingen met een tour heen dus alles was mooi geregeld. We konden niet met onze eigen auto heen omdat het eiland geen wegen heeft en je dus alles over het zand of de offroad wegen rijd. Met de tour hadden we 4 auto's tot onze beschikking. Dit waren allemaal 4x4 dus daar kan je lekker mee over het staren crossen. Dit was trouwens echt tof om te doen. We hadden 3 dagen op het eiland en hebben veel rond gereden en mooie plekken op het eiland gezien. Toen ik voor het eerst ging rijden had ik natuurlijk meteen al problemen met de auto. Hij ging niet meer in de volgende versnelling dus dat was een beetje een probleem. Na 1,5 uur kwam er een andere auto en kon ik weer verder rijden. Hier hadden we weer een super gezellig groep en hebben we veel met elkaar gelachen en gedronken.
Na de trip ging iedereen weer terug naar Noosa en hadden we in de avond weer een afterparty. Dit was natuurlijk weer een geslaagde avond.

Nu zijn we rustig aan onderweg naar beneden en genieten we nog van de tijd die we hier hebben. Het gaat zo snel voorbij. We zitten momenteel al over de 6 maanden heen.

Liefs Lisa & Anne

• 25 Mei 2017 - 18:23

Sandra Ruiter:

Hoi meiden, wat weer een mooi verhaal. Goeie reis verder down under en geniet er nog even van. Dikke kus van ons.

• 25 Mei 2017 - 19:22

Yvonne Van Berkel:

Wereldse avonturen van Wereldse meiden. Prachtig. Wat een mooie reis!
    liefs Hans en Yvonne