The outback - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Lisa en Anne - WaarBenJij.nu The outback - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Lisa en Anne - WaarBenJij.nu

The outback

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Lisa en Anne

27 April 2017 | Australië, Mission Beach

Hee allemaal,

Jaja met deze blog zijn jullie dan volledig op de hoogte van de avonturen die we tot nu toe beleefd hebben. We zullen proberen het nu iets beter bij te gaan houden maar we beloven niks.

Na een niet te beste nacht in Alice spring hebben we de stad alweer verlaten om een nationaal park in te gaan en de omgeving te gaan verkennen. Dat de nacht niet zo best was kwam omdat mijn luchtbed had besloten om lek te gaan en dit dus betekende dat ik de halve nacht op de grond van de auto heb gelegen. Ik kan je vertellen die is niet bepaald zacht. Gelukkig hebben we nog een reserve luchtbed dus konden we de volgende dag meteen op pad.
De eerste stop was een prachtig water hole waar we dan ook het grootse gedeelde van de dag hebben doorgebracht. Het was een erg warme dag en het water was lekker koud dus hebben we lekker gezwommen. Later die dag zijn we door gereden naar een ander stuk in het national park met een ander water hole. Hier was ook een camping dus hebben we overnacht.

Jammer genoeg had ik die nacht ook niet zo veel geluk met mijn luchtbed en besloot deze ook om halverwege de nacht leeg te lopen.

Toen we wakker werden zagen we iets dat we niet hadden verwacht in de red center of Australië namelijk regen. Eigenlijk was het wel even lekker want het was erg warm de afgelopen dagen en vandaag was eindelijk een lekker dag. Nog wel warm genoeg om een korte broek te dragen en lekker verkoelende regen. Die dag zijn we naar een paar uitkijkpunten geweest en nog naar een ander water hole. Omdat het dus niet zo warm was hebben we weer besloten om terug te gaan naar Alice spring. Hier maar even een nieuw luchtbed gescoord en boodschappen gedaan.

Toen we in de avond ons bed wouden klaar maken kwammen we er al snel achter dat het luchtbed dat we nieuw hebben gekocht breeder is dan de andere en dat het nu niet meer in de auto past. We hebben het nieuwe lucht bed dus maar half dubbel gevouwen en op deze manier paste het wel. Of het nauw ook fantastisch sliep was de andere vraag. Het was beter dan op een lek luchtbed maar nog niet echt top.

De volgende dag dus maar snel naar de winkel een luchtbed zoeken. Blijkbaar hadden ze geen kleinere maat in die winkel na dat 1 van de medewerkers het hele magazijn was door gaan zoeken voor ons. Er was nog 1 andere winkel in de stad waar we ze misschien konden vinden dus wij daar heen en gelukkig hadden ze daar wel nog 1 voor ons dus we waren weer helemaal gelukkig.
Toen gingen we op weg naar de Uluru Rock. De volgende dag zouden we een tour bij de zonsopgang hebben dus dan was het wel handig om daar alvast te zijn. Het was namelijk nog een rit van 4,5 uur.
Na een gratis camping in de buurt te hebben gevonden hebben we de rest van de avond van de onweer buiten genoten. We konden de flitsen in de verte wel zien maar geen donder horen. Jammer genoeg kwam het later dichterbij en heeft het de hele nacht geregend.

Toen ik om 5 uur de wekker ging was het gelukkig gestopt met regenen maar wel erg bewolkt. Daar baalde we wel van want we gingen de zonsopgang bekijken.
Dit gingen we doen met een georganiseerde tour en werden we om 6 uur opgehaald met een busje en gingen we het national park in waar de Uluru rock staat. We wisten niet zo goed wat we van de tour moesten verwachten dus we waren erg verbaasd toen er werd aangekondigd dat het eerst een wandeling van 2 uur rond de rock zou zijn. Hier hadden wij niet helemaal op gerekend maar we begonnen vol goeie moed en het viel erg mee. In de groep zaten ook 2 andere nederlanders, moeder en zoon, dus we hebben gezellig met hun mee gelopen. Na de wandeling gingen we samen met een gids en een Aboriginals nog een stukje langs de rock. De Aboriginal vertelde allemaal verhalen over de rock vanuit hun cultuur. Heel interessant om te horen wat het voor hun betekent. Na dit alles kregen we nog een lekkere lunch en werden we weer bij de auto afgezet. Gelukkig was de het de rest van de dag droog gebleven en was het zelfs nog weer erg warm geworden.
We mochten de tocht weer zelf verder zetten. De planning van om naar the kings canyon te gaan en dat was nog 300 km rijden dus maar snel vertrekken.

De volgende dag ging de wekker weer erg vroeg namelijk om 6 uur. We wouden een wandeling maken bij de kings canyon maar ze raden aan om erg vroeg te beginnen en om 9 uur in de ochtend sluiten ze de hekken ook omdat het dan veel te warm is. Om 7 uur begonnen wij dan met de wandeling we hadden al gehoord dat het begin het zwaarste was en dat was ook zo 500 traptreden. We merken wel duidelijk dat we al een tijdje niet gesport hebben maar we kwammen boven. Jeetje wat een uitzicht hadden we daar. Zoals de naam het al zegt is het een canyon. Na 2,5 uur lopen kwamen we weer terug bij de parkeerplaats en bleek de groep van die dag ervoor ook daar te zijn en net klaar met de tocht na nog een tijdje geklets te hebben zijn we toch weer vertrokken. We wouden deze dag nog weer terug naar Alice spring wat nog bijna 500 km was. Dit soort afstanden zijn hier erg normaal om te rijden maar ik vind het toch altijd erg lang. In Alice spring terug gekomen hadden we het snik heet dus even een duik genomen in het zwembad op de camping en ons laatste avondje in the red centre.

De volgende dag ging onze trip richting de oostkust dan beginnen. Het was een tocht van 2500 km en hier hebben we 5 dagen over gedaan. Het waren dagen met veel in de auto zitten en weinig zien. Het was erg warm en we waren erg blij met onze airco anders waren we al lang geroosterd vlees geweest. Maar we hebben het gehaald en zijn nu dus aan de oostkust aangekomen en gaan we weer genieten van het strand en de zee. Er staan al veel leuke activiteiten gepland en we hebben erg veel zin om dit stuk van Australië te gaan ontdekken.

We laten snel weer wat van ons horen over de avonturen die we hier gaan beleven.