Alweer een maand down under - Reisverslag uit Lavers Hill, Australië van Lisa en Anne - WaarBenJij.nu Alweer een maand down under - Reisverslag uit Lavers Hill, Australië van Lisa en Anne - WaarBenJij.nu

Alweer een maand down under

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Lisa en Anne

23 December 2016 | Australië, Lavers Hill

Hee Allemaal!

Ondertussen zijn Lisa en ik alweer een maand in Australië. Als ik terug denk aan de eerste week in Sydney dan voelt het alsof dit veel langer terug is. Dit komt natuurlijk omdat we al zoveel hebben gezien en gedaan. Het is ook al weer een twee weken geleden dat Lisa en ik iets hebben geplaatst dus is het weer de hoogste tijd. De laatste keer vertelde we dat we bezig waren om vanaf Sydney naar Melbourne te reizen, ondertussen zijn we alweer voorbij Melbourne.

In het stuk van Sydney naar Melbourne hebben we veel mooie stranden, nationale parken en andere dingen gezien. Zo zijn we naar de groten in Buchan geweest. We zijn hier met een gids binnen in een van de grote geweest. Dit was prachtig om te zien, soms ongelofelijk wat de natuur allemaal kan maken. We hebben ook Raymond Island bezocht. Dit is een klein eilandje waar veel koala’s in het wild leven. We hebben het eiland rond gelopen en veel koala’s gezien. We kregen zelfs nog een kleine rondleiding van een lokale bewoner die ging laten zien waar de koala’s zaten. We zijn ook naar het Wilsons Promontory National park geweest en hebben hier een wandeling gemaakt. Weer een prachtig stukje natuur in Australië gezien.

Uiteindelijk kwamen we donderdag 15 December aan in Melbourne. We hadden die dag afgesproken met iemand van de groep van Australian backpackers om de stad te gaan verkennen. Lisa en ik hadden van te voren niet nagedacht dat je in de binnenstad natuurlijk moet betalen voor het parkeren dus waren wij met de auto heen gegaan en kregen de schrik van ons leven toen we er achter kwamen hoeveel het kost om je auto daar ergens kwijt te kunnen. Na lang zoeken en weg te zijn gegaan uit de eerste parkeergarage na 5 minuten en evengoed 19 dollar te moeten betalen hadden we onze auto ergens geparkeerd waar het voor de rest van de dag 39 dollar zou kosten. We waren dus al bijna 60 dollar kwijt aan het parkeren dus hadden besloten dat we dan ook maar een mooie dag ervan moesten maken en nooit meer met de auto naar een binnenstad gaan en parkeren.
Melbourne zelf was een hele mooie stad en hebben gezellig rond gelopen in de botanic gardens en de stad zelf. De gene met wie we waren zat in een hostel in de stad en die gaf aan dat het hostel op donderdag avond een gratis eten heeft en dat wij mee moesten komen om te kijken of wij het ook kregen. Dit lukte en we hebben heerlijk en voor niks mee kunnen eten. Dit scheelde weer haha. In de avond zijn we samen met hem en nog een iemand naar St. Kilda gegaan. Dit in een buitenwijk van Melbourne wat aan het strand ligt, en is erg bekend omdat na zonsondergang de pinguïns het strand op komen. Dit wouden wij graag zien. Die dag ervoor waren wij namelijk naar Phillips eiland geweest wat ook bekend staat om de pinguïns maar daar moesten we 25 dollar betalen om ze te kunnen zien dus hadden we niet gedaan. Na een tijdje te hebben rond gelopen op het strand kwamen we er achter dat we aan het einde van de pier moesten zijn. Wij daar heen gelopen waren er heel veel mensen daar aan het wachten op de pinguïns. Wij hadden heel veel geluk want er dook er meteen een recht voor onze neus op. Nog even staan kijken maar er veranderde niet veel dus zijn we weer terug naar de auto gegaan en naar een camping gereden om de nacht door te brengen.

De volgende ochtend hadden we namelijk afgesproken met een nicht van mijn moeder, Trudy. Zij woont in Australië en nadat wij haar gebeld hadden had zij ons uitgenodigd om langs te komen. We werden hier heel gastvrij ontvangen en werd meteen aangeboden dat we een aantal nachten mochten blijven. Omdat wij van plan waren om werk te gaan zoeken in de agrarische sector daar in de buurt en het toen al vrijdag was hadden we besloten om tot maandag te blijven, dit omdat veel bedrijven in het weekend natuurlijk dicht zijn. Zaterdag hebben we gebruikt om bij te komen van de afgelopen weken. We kwamen tot de conclusie dat we alle dagen nog bezig zijn geweest en iedere dag nieuwe dingen hebben gezien en mee gemaakt. We waren dus wel even toe aan een rustige dag. We hebben lekker op de bank film gekeken en veel met Trudy en haar man gepraat. We hebben vandaag ook alvast op internet gekeken of we werk konden vinden. We hadden gehoord dat veel backpackers werk vinden via Gumtree, een soort van marktplaats. Lisa heeft een advertentie neer gezet en binnen 3 uur kregen we al een aanbieding voor werk. Dit was in een restaurant/ motel in Lavers hill, 3 uur rijden vanaf Melbourne. Het klonk er leuk maar wouden ook nog even kijken in de agrarische sector dus hadden een afspraak gemaakt om dinsdag langs te gaan. Al met al dus een lekkere dag gehad.

De volgende dag had Trudy haar man aangeboden om met ons op pad te gaan. Trudy had andere verplichtingen en kon jammer genoeg niet mee. Die dag zijn we langs de kust gaan rijden van Frankston tot Sorrento. We hebben weer veel mooie stranden gezien. Al met al was het een erg gezellige dag.

Maandag ochtend hebben we afscheid genomen van Trudy en zijn we naar Monbulk gereden. We hadden gehoord dat hier veel bedrijven zijn met Nederlandse eigenaren en vaak opzoek zijn naar werk. Na wat te hebben rond gereden en bij bedrijven langs te zijn geweest kwamen we tot de conclusie dat we hier pas half januari op zijn vroegst werk kunnen vinden dus zijn we alvast richting Lavers hill gaan rijden.

Eind van de middag kwamen we hier aan en zijn weer met open armen ontvangen. We hebben zelfs meteen mee geholpen die avond omdat het een stuk drukker was dan ze hadden verwacht die avond. Het is een familie bedrijf en naast ons twee werkt eigenlijk alleen vader, moeder en dochter hier dus twee extra paar handen zo rond de vakantie, het is nu grote vakantie namelijk hier, is totaal niet verkeerd. We krijgen per uur betaald en daarnaast krijgen we accommodatie en eten dus wij hebben het hier erg goed.
Onze werkzaamheden hier zijn helpen in het restaurant, ordes opnemen, eten weg brengen, tafels afhalen en de afwas. Daarnaast maken we ook de kamers van het motel nog schoon. De komende tijd staan het motel nog iedere dag volgeboekt dus hebben we genoeg werk te doen.

Wij vermaken ons dus nog goed en hebben zullen de komende tijd veel aan het werk zijn.

Liefs Lisa & Anne

• 23 December 2016 - 17:34

Yvonne:

Schitterend, wat leuk voor het thuis front om jullie avonturen zo samen te beleven. Ik lees gelijk die andere 2 verslagen. Jullie hebben al heel wat gezien, een hoop indrukken gemaakt en zo te horen veel mensen gesproken. Wat is het een mooie land zeg, met z'n ruige natuur. Enthousiaste mensen ontmoet en hup weer aan het werk. Ja meiden, jullie zijn handig en blij, daar heeft iedereen wel werk voor. Goed voor de afwisseling en zo leer je de plaatselijke bevolking kennen.
    Wat leuk dat jullie zo warm werden onthaald door Trudy, leuk voor jullie , maar ook voor haar.
    Oja, bedankt voor de mooie foto's, ik geniet lekker mee zo. Prachtig wat jullie doen.
    Liefs Yvon

• 26 December 2016 - 03:59

José Beers:

Wat leuk om mee te genieten. Ik heb ook familie hoor in Australië!

• 01 Januari 2017 - 20:28

Karin:

Hoi Anne en allerliefst nichtje Lisa,

Wat super om dit allemaal te lezen! Ik ben helemaal een beetje mee op reis met jullie. die natuur daar, ik wist niet dat jullie daar zoveel oog voor hadden, ha, ha! Dan die super baan, gaaf zeg!
    Momenteel zitten wij in Frankrijk en hebben vandaag al 9 bomen gekapt. tja, daar konden we ook wel wat extra handjes bij gebruiken, maar we hebben het gewoon met zijn tweetjes gedaan. Goed voor de conditie hoor.

Nou meiden, heel veel plezier en geniet,

Liefs, tante Karin.