De avonturen van Jut en Jul - Reisverslag uit Merimbula, Australië van Lisa en Anne - WaarBenJij.nu De avonturen van Jut en Jul - Reisverslag uit Merimbula, Australië van Lisa en Anne - WaarBenJij.nu

De avonturen van Jut en Jul

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa en Anne

10 December 2016 | Australië, Merimbula

Dag maatjes!!!

Wij hebben weer ruim een volle week gehad met heel veel avonturen. Leuk avonturen maar vooral veel leerzame avonturen.

Vanuit Collaroy zijn wij vertrokken naar Griffit om werk te gaan zoeken. Na een lange rit van 8 uur waren we aangekomen op de bestemming. Als slaap plaats hadden wij een gratis camping uitgekozen. We hadden onze tent nog niet eens opgezet en we zaten al onder de muggen bulten! Maar het leukste van onze eerste nacht in de tent was toch echt dat Anne dacht dat het om de 5 minuten keihard aan het reggen was. Natuurlijk had Lisa wel door dat het sproeiers waren, maar omdat de sproeiers vlak naast onze tent stond regende het naar binnen! En toen werd Anne helemaal nat, natuurlijk ook onze spullen. Anne besloot toen in de auto te gaan slapen. Toen Anne eenmaal in de auto zat stopte de sproeiers.

We gingen de volgende ochtend werk zoeken, nou die hebben we gevonden hoor!!! Wij mochten met de hele groep knoflook gaan plukken!! We zouden 100 dollar per bak van 400 kg krijgen. Goeie deal dachten wij! Natuurlijk hadden wij benodigdheden nodig zoals een tuinschaar, bakken en een werk outfit (hier moet je als werk nemer een fel geel shirt aan en voor ons met lange mouwen). Na een dag werken met 8 man hadden wij wel geteld 2 bakken gevuld en dus 200 dollar verdiend. Bijna miljonair zou je zeggen. Na wat geklaagd te hebben bij de baas werd ons beloofd dat het de volgende dag beterde omstandigheden zouden zijn. Toen hadden wij met zijn tweeën wel 2 bakken gevuld! Helaas kregen wij maar 50 dollar per bak, dit kwam omdat het werk iets anders was. Nog steeds geen miljonair dus, we hebben maar toen besloten om te stopen met dit werk omdat er nog veel meer werk is in Australië. Omdat het een erge warme dag was kreeg Lisa migraine. Dat was dus een hel! Maar gelukkig was Anne wel erg lief voor mij. (ik moest het er bij zetten van Anne)

Na onze vet pot te hebben ontvangen zijn wij met zijn tweeën naar Canberra toe gereden. Bij een korte pauzen kwamen wij er achter dat wij onze nummerplaat kwijt waren. Oeps! Omdat wij geen idee hadden wat wij moesten doen een geen bereik hadden zijn we maar doorgereden. Nog geen 10 min later kwam meneer de politie agent ons van de weg afhalen. Lisa mocht als eerst een blaat test doen. Blijkbaar gaat die anders als in Nederland, in plaast van blazen mag je hier tegen het apparaat tellen. Lisa had dat nog niet echt door dus stond ze lucht te happen opzoek naar het blaastutje. Hier na begon de agent over onze nummerplaat waar wij natuurlijk van niets wisten. Gelukkig was meneer de agent niet boos en heeft ons juist verteld wat we moesten doen om een nieuwe aan te vragen. Twee uur later was alles geregeld en konden we weer gaan vliegen met twee goed vast geschroefde nummerplaten.

Aangekomen in de hoofdstad van Australië, hebben we het nationale museum en war Memorial bezocht. Mooi verhaal, lekker kort en we gingen weer door. Vanaf daar zijn we nu bezig met een route vanaf Sydney naar Melbourne. Ondertussen zijn we al bijna halverwege en hebben al veel mooie stranden en plekken gezien. Veel mooie foto’s kunnen nemen op hemelse plekken. We vermaken ons dus erg goed en vervelen ons geen moment. We laten snel weer wat van ons horen om jullie te laten genieten van ons avontuur.

Later Maatjes!!

• 11 December 2016 - 19:40

Annemarie:

Leuk verslag Lisa en Anne, mooi verslag en leuk om wat van jullie te horen.

• 12 December 2016 - 11:48

Sandra:

Weer een leuk reisverslag meiden, blijf genieten. Dikke kus van het thuisfront